Forside / Dirigent / Ledige dirigentjobber / Hedmark

Hedmark

Kor i Hedmark som søker dirigent

Brumundkoret søker ny dirigent

Brumundkorets fantastiske dirigent begynner i kulturskolen og vi trenger snarest hans etterfølger.

De siste tre - fire år har tæret på oss - for øyeblikket er vi ca 12 medlemmer fra Brumunddal og omegn som fortsetter dersom vi får en ny dirigent. Vårt svært uformelle blandakor øver i kirkestua i Veldre kirke, for tiden annenhver tirsdag. Vi er ikke et kirkekor, men deltar på to gudstjenester i året. Annethvert år har vi hatt ansvar for en julekonsert – ofte sammen med flere aktører. Dette kan være aktuelt å fortsette med.

Vi er allsidige på repertoaret: Viser, musikaler, julekabaret, film- og scenemusikk, pop og litt klassisk har vi vært innom de siste 10 årene. Og så samarbeider vi litt med Brumunddal Mannskor når dette passer for begge korene.

Vi har de siste 3 årene jobbet med både trestemte- og firstemte arrangement, men drømmen er å ha nok stemmer på mannsrekka, etter jul i år har vi bare hatt 3 mannsstemmer. Fortsatt ønsker vi et variert repertoar tilpasset koret vårt, vi skal ha det moro – også når vi synger! Vi har et godt og inkluderende miljø.

Brumundkoret trenger ny dirigent snarest, og vi ønsker fortsatt å få med oss en engasjert og kreativ dirigent som har god formidlingsevne, godt humør og gode samarbeidsevner.  Pianospill til mer enn husbruk er også ønskelig. Honorar som selvstendig næringsdrivende etter avtale. Koret har nå bra økonomi, og eget styre. Vi er åpne for hva en ny dirigent kan bidra med og håper at vi sammen blir enige om veien videre. Vi ser for oss en prøvetid på 6 mnd.

Vi avtaler gjerne en prøvedirigering.

Koret er tilsluttet Norges korforbund Hedmark. Du finner informasjon om oss der eller besøk gjerne vår Facebookside.

For nærmere opplysninger, send e-post til leder Hanne Krogsti Bysveen: hkrogsti@gmail.com.

Søknad med CV sendes til samme e-post.

Publisert 25.08.2023

Villvin søker dirigent

Sangkoret Villvin er Hamars sosialistiske kor.
Vi er et blanda kor med for tiden 29 sangere.

VILLVIN ønsker med sin sang å gi uttrykk for et samfunnsengasjement, med "glimt i øyet" og mye sangglede. Det gjør vi ved å velge sanger hvor tekstene og/eller melodiene, rytmen, sangens bakgrunn eller originalartistene, gir uttrykk for det samme. Vi har i sunget jazz, folketoner, viser, gammelpop, drikkeviser med mer.

Vi opptrer fast med vårt 1. mai repertoar i fengsel, på sykehjem og ute på gata.

Vi liker å ha konserter med andre kor i ut- og innlandet.

Hver tirsdag øver vi på Ajer ungdomsskole i Hamar.

Vi søker en dyktig og engasjert dirigent som kan gjøre oss enda bedre.

Vi ønsker en dirigent som:

• kan lede koret på sangøvelser, arrangementer og konserter

• er inspirerende, engasjert og strukturert

• vil samarbeide med korets noteutvalg

Er du interessert, kan du ta kontakt med vår leder, Ellen Velema tlf.: 913 81 009 eller e-velema@online.no

I perioden 12.07.23 til 04.08.23 kan du ta kontakt med nestleder, Berit Rognan tlf.: 971 75 780

Søknad sendes til e-velema@online.no

Søknadsfrist 10. august 2023

Publisert 21.06.23

Kammerkoret Collegium Vocale søker ny dirigent

Vi søker ny dirigent!

Vi kan tilby:

• et kor med høye musikalske ambisjoner
  • et godt sosialt miljø
  • en god organisasjon med et aktivt styre og velfungerende komiteer
  • dyktige, ambisiøse og engasjerte sangere som deler gleden med å synge i et kor på høyt nivå

Collegium Vocale har høyt konsert- og aktivitetsnivå. Vi samarbeider gjerne med profesjonelle musikere og andre kor, og vi har deltatt i konkurranser både i inn- og utland.

Koret består i dag av rundt 25 sangere i alderen 25–60 år, og er politisk- og livssynsnøytralt. Vi øver fast på onsdager mellom kl 18 og 21 sentralt i Hamar. Koret har Magnhild Korsvik som stemmepedagog, og medlemmene tilbys med dette også individuell sangundervisning.

Vi søker deg som har følgende kvalifikasjoner:

• Dirigentfaglig bakgrunn og utdanning, helst på masternivå
  • Gode pedagogiske evner
  • Stor evne til å formidle kormusikk både under innøving og i konsertsituasjon
  • Er en inspirator, motivator og utvikler både for koret som helhet og for hver enkelt sanger
  • Ønsker og evner å utvikle spennende konsertkonsepter
  • Er ambisiøs med tanke på å videreutvikle koret og ta det til nye musikalske høyder
  • Har erfaring og kapasitet som skal til for å gjennomføre administrative oppgaver som ligger til dirigentens rolle
  • Arbeider strukturert og har gode samarbeidsevner

VI tilbyr lønn etter nærmere avtale og kontrakt som selvstendig næringsdrivende. Ønsket tiltredelse er 1.august 2023.

Er du den vi leter etter? Send i så fall søknadsbrev og CV til oss. Aktuelle kandidater blir kalt inn til intervju og prøvedirigering i løpet av april/mai. Repertoar for prøvedireksjon avtales med den enkelte.

For nærmere informasjon, ta kontakt med styrets leder Kari Elise Gisnås, tlf.: 908 59478.
Søknad sendes: karielisegisnaas@gmail.com.

Søknadsfrist: 31.mars 2023