Forside / Dirigent / Ledige dirigentjobber / Buskerud

Buskerud

Kor i Buskerud som søker dirigent

Acta Musicae ser etter en ny dirigent fra august 2025

Vår kjære dirigent og kunstneriske leder i Acta Musicae pensjonerer seg, og vi ser etter en ny dirigent fra august 2025

Acta Musicae er et kvinnekor i Kongsberg (kun 1 time fra Oslo) - med for tiden 30 aktive sangere. Acta Musicae betyr musikalske handlinger, og vi etterlever navnet vårt med spennvidde i repertoar, sjanger og aktiviteter. Koret hadde 25-års jubileum i 2022.

Vi søker en dirigent med solid musikkfaglig bakgrunn og god kunnskap om sangteknikk, pedagogikk og korledelse.

Arbeidsoppgaver

• Være kunstnerisk leder
  • Forberede og lede korøvelser
  • Samarbeide med styret og konsertkomité
  • Lede koret på arrangementer og konserter
  • Gjennomføre opptaksprøve av potensielt nye medlemmer til koret

Ønskede kvalifikasjoner

• Relevant musikkfaglig utdanning fra høyskole eller universitet
  • Kunnskap om sangteknikk og stemmebruk
  • Erfaring med å lede og dirigere kor

Ønskede personlige egenskaper

• Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Har godt humør, har evne til å inspirere, skape sangglede og entusiasme.
  • Omgjengelig og hensynsfull
  • Selvstendig, tydelig og strukturert
  • Fleksibel og løsningsorientert

Vi tilbyr

• Erfarne korsangere fra 20 til 60 år som har bestått opptaksprøve
  • Et ambisiøst kor som liker å utfordres og være i utvikling
  • Meget godt inkluderende miljø med mange humørspredere
  • Et godt organisert kor med velfungerende styre og komitéer
  • En velrennomert julekonsert i Norges største barokkirke med fantastisk klang
  • Erfaring fra nasjonale og internasjonale korkonkurranser med gode plasseringer
  • Digitale øvingsfiler som lages av kormedlemmene selv

Acta Musicae har normalt to konserter i året som vi gjennomfører enten alene eller i samarbeid med andre kor eller musikere. Koret tar også på seg diverse sangoppdrag.

Vi øver på Kongsberg videregående skole i utgangspunktet hver 2. onsdag, samt noen helger i løpet av et år. Semesterplan setter dirigenten opp i samarbeid med styret.

Acta Musicae er medlem i Norges Korforbund. Avlønning og arbeidsavtale etter Creos retningslinjer.

Se og hør mer på www.actamusicae.com

Søknad med CV og referanser sendes til: styret ved Line Vrenne: Line.Vrenne@helse-sorost.no, mob. 98259751.

Vi evaluerer søkere fortløpende, så ingen grunn til å vente med å søke!

Som en del av ansettelsesprosessen, vil aktuelle kandidater som går videre etter 1. gangs intervju bli invitert til å lede 30 minutter av en korøvelse. Vi tar sikte på å inngå avtale med ny dirigent innen utgangen av desember.

For nærmere informasjon, ta gjerne kontakt med styreleder eller nåværende dirigent Liv Hukkelberg, mob: 975 98 952

Publisert 23.09.24 (Rettet 14.10.24)