Forside / Aktiviteter og konserter / Landsfestival for kor 2024 i Kristiansand / Dirigenttilbud

Dirigenttilbud

Dirigent Marit Bodsberg Tøndel Weyde

Dirigent Marit Tøndel Bodsberg Weyde

Dirigentseminar ved Marit Tøndel Bodsberg Weyde

Fredag 31. mai kl. 14.00 – 15.45 på Knuden Kristiansand kulturskole

Marit Tøndel Bodsberg Weyde er en av landets ledende dirigenter, og vil gi påfyll, inspirasjon og veiledning til dirigenter på festivalen. Marit underviser i dirigering ved Norges Musikkhøgskole, og er blant annet sjefdirigent for Kilden Vokalensemble i Kristiansand.

Aktiv eller passiv deltaker
Du kan velge om du vil være aktiv deltaker og teste å dirigere et "kor" bestående av fire profesjonelle sangere fra Kristiansand Vokalensemble.

Eller du kan være passiv deltaker, som lærer via observasjon og nyttig kunnskap fra Marit. Begge måter har god nytte.

Dersom du ønsker å være aktiv deltaker og dirigere et minikor kan du velge å forberede deg med en eller flere av disse sangene, noter ligger i lenken på hver sang:

Grieg: Våren
Grieg: Ved Rondane
Peterson Berger: I fyrreskoven
Peterson Berger: Vesleblomme
Peterson Berger: På fjeldesti

Her får du tilbakemelding, tips og råd fra Marit.

Plass til alle dirigenter og sangere som ønsker å lære. PÅMELDING HER

Dirigent-vorspiel

Lørdag 1. juni kl. 18.00 – 18.45 i foajeen på Scandic Bystranda hotel

Vi inviterer til en uformell samling for festivalens dirigenter før den store sangerfesten. Vert er musikalsk ansvarlig Charlotte Wilhelmsen. Foajeen ligger vegg i vegg med Aquaramahallen hvor sangerfesten arrangeres.