Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Midt-Norge / NK Øvre Gauldal / Diverse / Arkivbilder​​

Arkivbilder​​

​​

Bildet er tatt under oppstart av Øvre Gauldal Sangerforbund 5. juni 1927, ved Våttåsheim, Bjørgen. Navnet ble endret til Øvre Gauldal Songerlag i 1928.
Forbundet har i dag navnet Norges Korforbund Øvre Gauldal (NKØG)

NKØG har vært kontinuerlig i drift siden med unntak av noen år etter andre verdenskrig. Antall medlemskor har variert mellom 6 og 14 kor.
Aktiviteten var de første årene preget av temaet "fellessanger"; dvs. sanger sunget felles for alle korene på forbundets årlige sangerstevne. I de senere år har aktiviteten vært konsentrert om kurs og seminarvirksomhet av sangfaglig karakter.

Flere av våre medlemskor har deltatt i en rekke korkonkurranser og har markert seg med gode plasseringer.

Vårt forbunds aktiviteter preges etter vår mening av god sosial atmosfære, og vi ønsker oss gjerne flere medlemskor!
​​​SANGERSTEVNET 2023, arr. Hauka Mannskor

Sangerstevnet på Kvål Juli 1944​