Forside / Blog / Nytt om TONO

Nytt om TONO

08.12.2023 TONO refusjon rapporterting

Fra 1. januar har vi ikke lenger en kollektiv avtale med TONO. Vi vil allikevel sørge for at våre medlemskor fortsatt skal få dekket sitt TONO-vederlag, for konserter med billettinntekter under kr. 50 000,-

Koret må selv søke og rapportere til TONO

I lang tid har Norsk musikkråd, på vegne av de frivillige musikkorganisasjonene, forhandlet med TONO for å fortsette å ha en god avtale som sikrer vederlag til komponister og arrangører ved konserter. Som mange sikkert har fått med seg er de dessverre ikke kommet til enighet om ny rammeavtale gjeldende fra 2024. Norges Korforbund kan derfor ikke lenger tilby en rammeavtale til våre kor fra nyttår.

Vi vil imidlertid sørge for at våre medlemskor fortsatt skal få dekket sitt TONO vederlag. Norges Korforbund vil refundere korets faktura fra TONO når denne er betalt. Dette gjelder for konserter med billettinntekter under 50 000 kroner.

Fra 1. januar må dere selv søke TONO om tillatelse for hver enkelt konsert.

Se fremgangsmåten her.

Spørsmål kan rettes til TONO på e-post til marked@tono.no eller via telefon 22 05 72 00.