Forside / Blog / Vil du synge kor?

Finn et kor der du bor!

09.01.2024 Finn kor åpen øvelse

Ny sesong er i gang og mange kor ønsker nå nye sangere velkommen. Noen arrangerer åpen øvelse, men om de ikke har annonsert det er det ofte mulig å få delta eller overvære en øvelse. Korvelgeren hjelper deg å finne et kor i ditt nærmiljø.

Vil du synge i kor?

Mange starter på treningssenter i januar - det er vel og bra, men har du tenkt på at det finnes andre måter å trene både kroppen og toppen?

Mer enn 200 000 nordmenn synger i kor i dag, og det er plass til mange flere. Å synge sammen med andre er en fin måte å lade batteriene. Det krever at du er tilstede her og nå og kan legge alt annet til side for et par timer.

Sangstemmen er et instrument vi alle bærer med oss. Den er en del av vår personlighet. Den er helt gratis å bruke og kan benyttes alene eller sammen med andre i et kor. Er du usikker på om du er god nok? Om du må kunne noter for begynne? Om det er prøvesang?

Det finnes kor med ulike krav og forventninger, og de aller fleste er åpen for nye medlemmer i januar. Da starter koret ofte opp med nye prosjekter og nytt repertoar.

Finn et kor der du bor her: Norges Korforbund

Eller du kan lete opp Facebook-sidene til Norges Korforbunds 22 distriktsledd, der kor ofte annonserer når de er på aktiv jakt etter nye medlemmer.