Forside / Støtteordninger / For alle / Produksjons- og driftsstøtte

Produksjons- og driftsstøtte

Formålet med støtteordningen er å gi kor og vokalensembler på et særlig høyt kunstnerisk nivå bedre betingelser for drift, produksjon og formidling. Støtten vil gis til ett års drift, og vil ikke være prosjektorientert slik som konsertstøtten. ​

Midlene gis uavhengig av eventuelt medlemskap i en kororganisasjon. Søker må være medlem i Frivillighetsregisteret for å kunne motta støtte. Merk at ordningen er for det som ofte omtales​ som semi-profesjonelle kor, kor på et høyt kunstnerisk nivå, altså ikke vanlige amatørkor. Midlene er gitt av Kulturdepartementet.

For 2024-budsjettet (tilskudd for drift i 2025) er det satt av 5,5 millioner kroner til denne ordningen. Ved tildelinger utbetales 75 prosent umiddelbart, mens 25 prosent etter rapportering.

Søknadsfrist for driftsåret 2025 er 15. november 2024 kl. 23.59. ​

Les mer og søk på vår portal aktivitetsmidler.no

Vedtak og tildelinger kan leses på digitilskudd.no.

Aktivitetsmidler for kor forvaltes av Norges Korforbund.