samhold

,,Sang Over Grenser" - POLSK-NORSK NORSK-POLSK Kulturforening Samhold
Foreningen ønsker å bidra til kommunikasjon over alle mulig grenser med musikk som felleskapets bånd. Koret Samhold har holdt seg levende og opprettholdt sine høye musikalske ambisjoner fra 2017. Vi har gjennom årenes løp hatt opptredener over store deler i Norge og i en rekke land i Europa, mest i Polen. Vi har også vært med på flere radio- opptredener og store konserter i utlandet. Det er ingen aldersbegrensning ved opptak. I dag teller vi cirka 20-23 aktive sangere. Repertoaret vårt varierer fra store oratorier med solister og orkester,operaer til a cappella, folkemusikk, viser, tradisjonelle sanger og sakralmusikk. Flere sangseminarer ble en samstemt øvelse med stemmeutvikling og innlæring av internasjonale samt særegne norske, polske stykker på originalspråket.
Koret vårt har mange fine tradisjoner og vi treffer med jevne mellomrom spesielt ved høytider og arrangerer sosial seminarhelg hvor vi synger og spiser god mat og ha det gøy. Hvert år deltar vi også på utenlandstur , workshop, til Polen ( Krzeszowice, Krakow ) som en av arrangørene av Festivalen http://www.monikavocalfestival.pl/indexeng.html
Det er integrering som samler sangere fra hele verden, både for å få spennede nye koropplevelser og for å styrke felleskapet slik at vi blir bedre kjent med hverandre. Vi inviterer utenlandske sangere til felles konserter i Norge. Prosjektenes leder, Krzysztof Aureliusz Luczynski til daglig er ansatt ved Den Norske Opera. Hans entusiasme og musikalske kapasitet bidrar til innhold på seminarene og det sosiale samhold. Vi har også være bistått av deltagende kors dirigenter i tillegg til profesjonelle sangere som har bidradd med sin kunnskap som repetitører, dirigenter og stemmeutviklere. Vi inviterer flinke sangere uansett alder, kjønn, nasjonalitet, religion til å synge med oss.
Vedr. spørsmål ta gjerne kontakt med Leder, Krzysztof Aureliusz Luczynski eller med Nestleder- Dorota L.Danek (tel.nr.:97798760)

Sjanger: Opera

Leder: Krzysztof Aureliusz Luczynski