paradur

Paradur damekor ble dannet høsten 2008, og består for tiden av 36 sangglade medlemmer i alderen 40 + -70. Vi øver for å utvikle oss som korister og synger helst i lettere sjangre som pop, jazz, viser, folketoner og med innslag av det sakrale, når det nærmer seg jul. Videre står vi som arrangører av konserter i nærmiljøet, som for eksempel ved kulturfestivalen i Fana, lokale kirker og sykehjem.
Vi møter til øvelse hver tirsdag fra kl. 19:00 - 21:00 i Fana Kulturhus på Nesttun, og har det svært trivelig sammen, både på øvelser og egne sosiale samlinger.

Vi har fire vellykkede korturer bak oss, hvor vi har deltatt på forskjellige musikkfestivaler. Vi dro til York i mai 2013, Warszawa i mai 2016 og Caorle/Venezia i mai 2018. Turen vi hadde planlagt til Jurmala/ Riga i 2020 måtte dessverre avlyses på grunn av korona. I juni 2023 gikk så turen til Berlin, hvor vi bl.a. fikk opptre og prøve ut akustikken i Berliner Dom. Slike turer styrker koret, både sangteknisk og sosialt.

Siden våren 2014 har vi hatt Jan Røshol som dirigent, og han leder koret vårt med stor entusiasme og faglig dyktighet ved pianoet. Ved konserter og på turer bistår hans kone, Marit Waaler Røshol, med sangtekniske øvelser og direksjon. Jan og Marit utgjør et godt team for Paradur damekor.

Leder: Sissel Carlsen
Dirigent: Jan Røshol