Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Sør- og Østlandet / NK Gudbrandsdal / Hedersbevisninger

Hedersbevisninger

Statutter for hedersbevisninger i NK Gudbrandsdal

NK Gudbrandsdal's hedersbevisninger omfatter:

• 25-årsdiplom
  • 40-årsmedalje
  • 50 års-plakett
  • Æresmedalje m/diplom
  1. 25-årsdiplom og 40-årsmedalje deles ut til medlemmer i NK Gudbrandsdal som har vært aktive korsangere i henholdsvis 25 og 40 år. Med aktiv tid som korsanger menes kandidatens aktive tid som sanger sjøl om det har vært i flere forskjellige kor og sangerforbund.Diplomet og medaljen deles ut etter oppgave fra korene.
  2. NK Gudbrandsdal's æresmedalje med diplom er forbundets høyeste hedersbevisning. Etter innstilling fra medaljenemnda er det forbundsstyret som deler ut medaljen. Æresmedaljen deles ut til personer som i særligt grad har arbeidet for korsangen, og som i lengre tid har gjort en usedvanlig stor innsats i sangerforbundet og i andre organisasjoner som arbeider for å fremme korsangen.
  3. Utdeling av NK Gudbrandsdal's hedersbevisninger - 25-årsdiplom og 40-årsmedalje og æresmedalje m/diplom - bør såvidt mulig foregå under stevner eller under andre spesielle anledninger der alle medlemmene i forbundet er samlet.
  4. Det skal føres protokoll over utdeling av hedersbevisningene. Protokollen skal innholde navn og opplysninger om personene som er tildelt hedersbevisningen, og begrunnelsen for tildelingen skal anføres.
  5. Alle utgiftene i forbindelse med hedersbevisningene skal bæres av NK Gudbrandsdal.

​​ÆRESMEDLEMMENE

Torgunn Holm Maurset