choriolis

Choriolis er et blandet kor med ca. 30 medlemmer. Vi synger for en stor del klassisk musikk, gjerne av nyere årgang, men også populærmusikk, folkemusikk og jazz. Vi pleier å si at vår bredde er vår styrke, noe som betyr at vi kaster oss over de fleste sjangere med stor appetitt.  Vi setter vår ære i å utvikle oss som sangere og å skape gode musikalske opplevelser.

Med jevne mellomrom reiser vi på turné, hvor vi enten deltar i festivaler eller opptrer i egen regi med lokale kor. Av land vi har turnert til nevner vi Italia, Russland, Sveits, Hellas, Irland og Danmark. Sommeren 2015 deltok vi i Cantare Toscana i Italia, hvor vi ble kåret til festivalens beste kor. Dette er vi litt stolte av!

Vi øver hver torsdag kl.19:00 på Smestad skole i Oslo og har i tillegg et helgeseminar i semesteret, gjerne med overnatting og fest. Vårt ambisjonsnivå er å ha minimum 2 større og 2 mindre konserter i året.

Vi synger for å glede oss selv og andre, variasjon i repertoar er vår styrke, vi er glade i en fest og vi drar gjerne på tur. Vi åpne for flere medlemmer, spesielt tenorer og alter. Er du interessert så ta kontakt!

Sjanger: Klassisk

Leder: Åse Roen