lofotkoret

Vi tar imot nye medlemmer. Det kreves ikke notekunnskaper for å synge i koret vårt. Synger du høvelig "rent" og har normalt gehør så går det greit å øve inn repertoaret vårt med støtte av stemmegruppen du blir tatt imot i. Repertoaret å består stort sett nå av lettere sjangrer; "pop,rock, jazz og viser." Kontaktperson: Rita Stensen mob 482 63 458
Vi øver på Lofoten Maritime sikkerhetssenter Gravdal havn torsdager i tidsrommet 19.30-21.30 med Lilia Mirza som dirigent og med musikalsk støtte av Andrey Pirozhkov

OM LOFOTKORET
Koret vårt ble stiftet torsdag 19. januar 1989.
Koret het da Gravdal sangforening, men ble endret til Lofotkoret 01.09.2003.
Jan Martin Pettersen har vært dirigent fra oppstarten og mesteparten av korets påfølgende år. Inimellom har koret også hatt gleden av å ha dirigentene Mire Gjernes, Hege Hov og Karolina Baryga.
Koråret 2017/18 var Karolina Baryga korets hoveddirigent.
I 30-års jubileumsåret 2019 var Jan Martin Pettersen tilbake som korets hoveddirigent.

I tillegg til tradisjonelle korsanger, har vi brukt en del popmusikk fra forskjellige perioder, bl.a. av Beatles og Abba, visesang av Trygve Hoff og Halvdan Sivertsen, og andre kjente grupper og soloartister, samt filmmusikk.
Vi har også prøvd oss på opera (med solister fra Den Norske Opera), musikal (Spelmann på taket) og vi har hatt konserter med Arja Saijonmaa som solist. Koret har også deltatt på julekonserter med Jørn Hoel, Marith Endresen, Kirsti Sparboe, Grethe Svendsen, Trine Rein og Hanne Krogh som solister.
I 2018 tok koret initiativ til barnekor ved Fygle skole, og hadde barnekoret med på adventkonserten i Meieriet kulturhus på Leknes 8.desember 2018 - sammen med korbandet "Jastor" og pianist Elena Zemskova.

Koret er startet opp igjen høsten 2021. Vi øver på Lofoten Maritime sikkerhetssenter Gravdal havn med Lilia Mirza som dirigent og med musikalsk støtte av Andrey Pirozhkov
Vi startet også opp høsten 2020, men ut i november ble det full stopp pga. "andre bølgen" av Covid 19, Utbruddet i mars 2020 med pålagte tiltak førte til stopp i alle korplaner vinter/vår 2020/21. Ingen øvelser ble avholdt etter 10. mars og fram til sommerferien Skissert plan under ble kansellert, men målet er å gjennomføre det i 2022, såfremt det blir vinterfestarrangement i Narvik da.
Variert program med populærmusikk (Bl.a. sanger av Abba, Beatles, Louis Armstrong, Trygve Hoff, Johnny Cash, Hank Williams, Paul Simon, Björn Alfzelius, nordisk folkemusikk og "60-/70-tallssvisker"
Dirigent: Jan Martin Pettersen
Klaver: Andrey Pirozhkov)