gjesdalkoret

Gjesdalkoret er et blandakor for voksne i alle aldre. Vi holder til på Ålgård, og har våre øvelser på Veveriet mandager fra 18.30 - 21.00 Koret består av ca. 30 aktive medlemmer. Vi er et aktivt kor som i tillegg til å ha ambisjoner på det musikalske, har glimt i øyet og en god dose humor både på øvelsene og i våre prosjekter. Begynner du hos oss blir du tatt godt imot, og du blir raskt en i gjengen. Kom gjerne innom for å sjekke om dette kan være noe for deg.

Kontakt korets leder, Ole Omland
E-post: ole.omland@lyse.net
Telefon 48885411

Koret har repertoar fra flere sjangere, men har den senere tid sunget mest popmusikk fra 60 tallet og frem til i dag. Korets dirigent er svært glad i det rytmiske, og det begynner å bli korets varemerke. Vi liker at det svinger, og vi har gjerne på våre konserter både sceniske innslag og litt kostymer. Hos oss må man være klar for å både flytte på beina, og å klappe takten, Heldigvis har vi en tålmodig dirigent, og øvelse gjør som kjent mester.

Oversikt over det siste året med Gjesdalkoret.
2024 mars - Deltakelse på Norges Korforbund Rogalands Vårkonsert som arrangeres årlig i kirker i distriktet
2024 mars - Pubkor på Jonas B, Ålgård. Arrangert av Gjesdalkoret
2024 jan. - Sang på Gjesdalkorets Vennefest.
2023 des. - Gjesdalkorets Julekonsert i Ålgård Baptist kirke
2023 des. - Sang for kommunens eldre på Solåsheimen og Åboas
2023 des. - Sang på Amfi og Stavanger Outlet + privat juleavslutning for Gjesdalkoret
2023 nov. - Pubkor på Jonas B, Ålgård. Arrangert av Gjesdalkoret
2023 okt. - Sang på Gjesdal Kyrkjes jubileums markering.
2023 sept - Sang på Amfi og Stavanger Outlet + Blåtur for Gjesdalkoret
2023 juni - Sang på Sentrumsfest, Ålgård sentrum
2023 juni - Sommerkonsert sammen med Blandakoret Frøysang på Bryne Mølle

I tillegg til dette må vi nevne Jubileumskonserten der Gjesdalkoret feiret sine første 40 år med to flotte forestillinger i nov. 2022.
Og Gjesdalkorets PopShow som er datert til 12. og 13. april 2024 Begge fremført på Veveriet, Ålgård.
Gjesdalkoret mottok Gjesdal Kommunes Kulturpris for 2022.

Sjanger: Pop/Rock

Leder: Ole Omland