korsome

KorSomE er et lystig blandakor på rundt 30 medlemmer, med en sangglad gjeng fra Kvam & omegn!
Koret så dagens lys i 1994, som en fortsettelse av en 150 år gammel kor-tradisjon i bygda ved Snåsavatnets bredd.
Siden 1999 har Hilde Følstad vært vår faste dirigent. Hun er ei fantastisk dame som har en egen evne til å inspirere og gjøre oss alle i godt humør! Eller for å sitere en omtale i den lokale Bygdakontakten: Hilde er akkurat så glad og sprø som en dirigent i et halvsprøtt kor må være for å holde ut!
Koret har ett allsidig repertoar. Vi liker å synge alt fra….Prøysen til ABBA. Vi jobber prosjektbasert, hvor vi setter opp en stor forestilling ca hvert andre år, men flere mindre konserter underveis. Hvert prosjekt har et eget tema. Tidligere har vi hatt temaene Melodi Grand Prix, Nordnorske perler, musikk fra film og scene, for å nevne noen. Akkurat nå jobber vi fram mot jubileumsforestilling høsten 2024. Da blir koret 30 år og vår kjære dirigent har dirigert oss i 25 år! Dette skal feires med konserter med gamle slagere fra korets arkiv, men også noen nye sanger.
Vi har vokst de siste par årene, men vi ønsker oss alltid nye medlemmer, både damer og menn i alle aldre (15 år er nedre aldersgrense).
VELKOMMEN TIL OSS!

Sjanger: Pop/Rock