Forside / For Kor / Kopinor-avtale

Kopinor-avtale

Som medlem av Norges Korforbund kan ditt kor enkelt inngå Kopinor-avtale med medlemsrabatt. Gjennom denne avtalen kan det tas fotokopier, utskrifter og ​digitale kopier a​v opphavsrettslig beskyttet materiale.

​​Arbeidskopier på papir

Avtalen innebærer at det kan fremstilles arbeidskopier fra korets originalnoter til intern bruk i koret. Koret må ha kjøpt originalnoter til samtlige medlemmer i koret. Dersom originalnoter i​kke lenger er tilgjengelig i handelen, kan det likevel fremstilles kopier til korets medlemmer i medhold av denne avtalen.

Digitale noter

Avtalen innebærer at digitale kopier kan fremstilles og gjøres tilgjengelig på korets lukkede nettsider og sendes i e-post til korets medlemmer. Også dette forutsetter at koret har kjøpt originalnoter til samtlige medlemmer i koret.

​​Pris

​​Medlemskor som ønsker å være om​fattet av denne avtalen betaler 186,37 kroner i grunnbeløp og 33,69 kroner per kormedlem (prisene gjelder for 2022). Beløpet faktureres en gang per år fra Norges Korfo​​rbund.

Slik inngår dere avtale​​

For å inngå Kopinor-avtale med medlemsrabatt trenger du bare å fylle inn dette enkle skjemaet.​

Interessert i detaljene?

Du finner selve avtaleteksten og flere detaljer om avtalen på denne nettsiden hos Kopinor.